Faq

W jaki sposób mogę zalogować się do Panelu Klienta?.

Panel Klienta zawiera wiele cennych informacji na temat Twoich usług. Możesz pobierać i regulować faktury. Aby skorzystać z opisywanych funkcji zaloguj się poprzez przycisk eBOK na naszej stronie www używając:

  • Loginu zapytaj w BOK
  • Hasła zapytaj w BOK

W razie jakichkolwiek problemów skontaktuj się z naszym lokalnym Biurem Obsługi Klienta bądź z Call Center.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy możliwe jest jednoczesne otrzymywanie faktur w formie papierowej i elektronicznej?

Nie, faktura wystawiana jest raz i może występować tylko w jednej formie.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Nie dostałem/am faktury. Gdzie znajdę fakturę oraz numer konta do płatności.

Dokumenty księgowe (faktura) wysyłane są w większości wypadków drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w umowie. Ich obraz znajduje się również w Panelu Klienta (eBOK). W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub zadzwoń 146 505 100.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Jaki jest termin płatności rachunku?

Wszystkie rachunki należy opłacić najpóźniej do 22 każdego dnia miesiąca, w którym została wystawiona faktura.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Jak zamówić usługi oferowane przez RYMAR Telecom?

W celu zamówienia usług świadczonych przez RYMAR Telecom należy skontaktować się telefonicznie lub mailowo (formularz) z pracownikiem naszej firmy.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy do łącza internetowego otrzymam router bezprzewodowy?

Tak, najczęściej Klient w czasie montażu otrzymuje TP-LINK Archer C6

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy po zawarciu umowy zainstalowany terminal przechodzi na własność klienta?

Nie. Terminal (ruter) zawsze pozostaje własnością operatora. Po zakończeniu umowy należy go zdać w komplecie.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Gdzie mogę sprawdzić parametry łącza?

W celu sprawdzenia przepustowości łącza RYMAR Telecom należy skorzystać z z systemu pomiarowego PRO Speed Test, dostępnego na stronie https://pro.speedtest.pl/. Jest to certyfikowane przez Prezesa UKE narzędzie do monitorowania jakości usługi dostępu do  Internetu w rozumieniu art. 4 ust. 4 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2120 ustanawiające środki dotyczące dostępu do otwartego Internetu oraz zmieniające dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii.Z wykorzystaniem tego narzędzia możecie Państwo weryfikować gwarantowaną przez nas w Regulaminie świadczenie usług jakość usługi dostępu do Internetu.

UWAGA. Wynik testu zależy od wielu czynników, w tym: od ilości aplikacji uruchomionych w czasie testu na Twoim komputerze (np. komunikatory, programy wymiany plików P2P, radia internetowe itp.), pory dnia wykonywania testu. Dlatego prędkość jaką masz do dyspozycji, może różnić się od uzyskanego wyniku pomiaru. Aby wynik pomiaru prędkości łącza internetowego był jak najbardziej miarodajny: nie korzystaj podczas testu z pośrednictwa urządzeń typu Wi-Fi, upewnij się że w czasie testu nie są pobierane równocześnie żadne dane przez Twój komputer, oraz nie są podłączone inne urządzenia, które mogą pobierać dane z sieci, masz zainstalowany najnowszy plugin flashplayer, sprawdź czy Twój komputer nie jest zawirusowany.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy Internet w firmie RYMAR Telecom posiada limit pobierania danych?

Korzystając z usługi RYMAR Telecom Klient może pobierać dane bez żadnych ograniczeń.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy mogę przenieść swój numer stacjonarny do sieci RYMAR Telecom?

Tak. W tym celu prosimy o kontakt z lokalnym BOK.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy rozmowy wewnątrz sieci RYMAR Telecom są płatne?

Wszyscy nasi Klienci niezależnie od taryfy jaką posiadają mają dostęp do bezpłatnych połączeń w ramach sieci wewnętrznej.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Jakiego aparatu telefonicznego potrzebuję?

Do telefonowania potrzebny jest zwykły telefon stacjonarny. Taki telefon jest podłączany do naszego urządzenia i za jego pośrednictwem do światowej sieci teleinformatycznej.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Na jakie połączenia mogą być wykorzystane darmowe minuty w abonamencie?

Darmowe minuty w abonamencie mogą być wykorzystane na połączenia lokalne i zamiejscowe zarówno na komórkę jak i telefon stacjonarny.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Jaka jest aktualna lista programowa?

Aktualna lista programowa z podziałami na pakiety:

Aktualna lista kanałów

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Jak ustawić własną listę kanałową w telewizji cyfrowej?

Dla dekodera ADB-2840C, szczegółowa instrukcja tworzenia listy ulubionych kanałów została opisana na stronie 38 instrukcji, która powinna wchodzić w skład zestawu jaki został wydany w momencie zakupu usługi.

Pobierz instrukcję 2.2 MB

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Czy opłacając abonament w RYMAR Telecom, należy również uiszczać opłatę za abonament radiowo-telewizyjny

Tak, opłata za abonament w RYMAR Telecom nie obejmuje opłaty za abonament radiowo-telewizyjny.

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Na dekoderze pojawił się błąd (600, 700, 800, E0, E8, E12) co on oznacza?

Błędy „rozruchowe” wynikające z błędnej konfiguracji sieci:

  • 600 – Brak połączenia z siecią – – dekoder nie znalazł aktywnej sieci i nie ustanowił fizycznego połączenia. Zalecenia : Proszę podłączyć aktywną końcówkę sieci (RJ-45) do dekodera
  • 700 – Błąd serwera DHCP – fizyczne połączenie zostało ustanowione, lecz brak komunikacji w warstwie sieciowej. Dekoder nie pobrał adresu IP. Zalecenia : Proszę sprawdzić komunikację w warstwie sieciowej oraz ustawienia serwera DHCP.
  • 800 – Brak listy kanałów (presets) – lista kanałowa nie dociera do dekodera na wskazanej przez serwer DHCP grupie multicastowej Zalecenia: Proszę sprawdzić poprawność konfiguracji opcji _224 na serwerze DHCP. Proszę zwrócić szczególną uwagę na PID listy kanałowej znajdujący się po pierwszym adresie grupy multicastowej oraz na wszystkie separatory

Błędy występujące podczas pracy dekodera.

  • Błąd E-0 – Brak sygnału. Sieć została odłączona. Odtwarzany serwis został wyłączony – należy to rozumieć jako całkowity zanik sygnału na odtwarzanym kanale (brak tablic BAT, CAT oraz streamu). Zalecenia: Proszę sprawdzić czy do dekodera jest prawidłowo doprowadzona sieć z grupami mulicastowymi.
  • Błąd E-8 – Brak PID –ów Audio i Video lub kanał zakodowany. Serwis jest zaszyfrowany (Marlin-DRM) lub łącze jest w złej kondycji. Zalecenia: Przy wyświetlonym na stałe komunikacie E-8 proszę sprawdzić czy dekoder ma uprawnienia do odtwarzania serwisu (SORT). Jeżeli natomiast komunikat pojawia się i znika w krótkim odstępie czasu lub po przełączeniu na inny kanał i po powrocie na kanał z błędem to zalecana jest tu diagnostyka sieci pod kątem gubienia pakietów, opóźnień lub zapchanego łącza. Najczęstszą przyczyną jest tu ustawienie kolejkowania pakietów, loadbalancing na głównych węzłach sieci lub skonsumowanie całego pasma sieciowego. Należy pamiętać by dekoder miał zawsze dostępne ok. 30Mbps pasma sieciowego na kontent TV jaki jest do niego wysyłany.
  • Błąd E12 – Kanał niedostępny Kanał nie dekoduje się z powodu braku licencji w dekoderze. Sprawdzić czy wykupiono i przydzielono uprawnienia, jeśli tak, a błąd nadal występuje, zrestartować urządzenie lub przynajmniej wyłączyć do trybu czuwania (Stand-by).

Potrzebujesz pomocy lub masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

Informacje dotyczące sposobu konfiguracji routera TP-LINK Archer C6 dostępne są w przewodniku:

Poprawa zasięgu i szybkości działania sieci bezprzewodowej

Poprawa zasięgu i szybkości działania sieci bezprzewodowej

Problem z wi-fi w Windows 10